راه‌های افزایش نور در بازسازی ساختمان2

  • تاریخ ارسال

    سه شنبه 16 مهر 1398
  • فرستنده

    مدیریت سیستم
  • شاخه بندی

    اخبار مسکن
  • تعداد پسندها

    0
  • تعداد بازدید

    598
  • تعداد نظرات

    0

اصل اول چیست؟
اصل اول شناخت نورها و فضاهاست که پیش از این در یادداشت «از خانه‌ام چه می‌خواهم؟» با آن آشنا شده‌ایم. پلان خانه را روبرویتان قرار دهید و با آموخته‌هایتان از نورها تطبیق دهید. آیا نور جنوب برای فضاهای عمومی در نظر گرفته شده‌است؟ آیا نور سمت اتاق‌خواب‌ها کنترل شده است تا در ساعات اولیه صبح باعث آزار نشود؟ پیشنهاد این است که اگر به بازسازی کلی خانه می‌پردازید، در توده‌گذاری جدید پلان به اصول استفاده از نورهای طبیعی پایبند باشید. نور جنوبی را حتما به پذیرایی و آشپزخانه‌تان اختصاص دهید.

زمانی‌که مجبورید از یک نور برای آشپزخانه و پذیرایی‌تان استفاده کنید (علی‌الخصوص در پلان‌هایی با عرض کم) سعی کنید نور ابتدا به آشپزخانه بتابد. اما مسیر عبور نور تا پذیرایی را بسیار ساده و خلوت طراحی کنید. از ایجاد تاج و کمد بر روی میز اپن بپرهیزید تا موانع رسیدن نور به پذیرایی به حداقل برسد.

از معجزه‌ آینه غافل نشوید!
در بسیاری از فضاهایی که نور از یک چشمه وارد می‌شود و به تناسب فضا نور اندک است، می‌توان با ایجاد تونل‌های آینه‌ای، نور را به فضاهای بیشتری منعکس کرد. صد البته باید به مسیر بازتابش نور توجه کرد تا مزاحمتی برای چشم کاربران ایجاد نکند.                                                                                                    آجرهای شیشه‌ای را جدی بگیرید!
گاهی با ایجاد یک دیوار آجر شیشه‌ای ضمن حفظ حریم خصوص می‌توان نور بیشتری به خانه تاباند. نورها را محبوس نکنید.

در انتها یادمان باشد، ما همیشه با محدودیت در پلان مواجه هستیم. پس وقتی تمام تلاش‌مان را کردیم تا از نور طبیعی بهره‌برداری کنیم، از نور مصنوعی هم غافل نشویم. هر چه نباشد، در طول هفته بیشتر ما رنگ روز خانه‌مان را نمی‌بینیم.

اگر خانه‌ای خریده‌اید که بعضی قسمت‌هایش رضایت شما را جلب نمی‌کند و قصد دارید خانه را بازسازی کنید، حتما این موارد را مدنظر قرار دهید تا خانه شما به خانه‌ای ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر شود.
گاهی اوقات افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره بازسازی ساختمان و تبدیل محل سکونتشان به ساختمانی نسبتا ایده‌آل دست روی دست می‌گذارند و قید اصلاحات خانه را می‌زنند. اما ما پیشنهاد می‎‌کنیم راهنماهای ما درباره خانه را دنبال کنید و پس از کسب اطلاعات کافی درباره بازسازی ساختمان، آستین‌هایتان را برای تغییر ساختمانی که در آن زندگی می‎کنید به ساختمان ایده‌آل‌تان بالا بزنید.

اخبار مشــابه

دیدگاه و نظرات

نظر خود را وارد کنید

نقل و قول / پاسخ به :