مزایا و معایب شغل مشاور املاک

  • تاریخ ارسال

    سه شنبه 16 مهر 1398
  • فرستنده

    مدیریت سیستم
  • شاخه بندی

    اطلاعیه ها
  • تعداد پسندها

    0
  • تعداد بازدید

    649
  • تعداد نظرات

    0

مزایا و معایب شغل مشاور املاک در آموزش مشاور ملاک

یکی از مزیتهای شغل مشاور املاک این است که قشرهای مختلف افراد و از همه سطح می توانند وارد این شغل شوند. جهت شغل مشاور املاک شما می توانید طبق زمانهای آزادی که دارید و به صورت پاره وقت نیز آنرا انجام دهید. از جمله معایب شغل مشاور املاک این است که اول شما در ابتدا می بایست اصول و قواعد آموزش مشاور املاک را به خوبی یاد بگیرید اما با این حال هیچ ضمانتی برای اینکه در کارتان بطور صد در صد موفق شوید وجود ندارد. دوم شما برای موفقیت در کارتان باید خود نسبت به آموزش مشاور املاک اقدام و در خرید و فروش املاکی که در دسترس شماست موفق شوید. سوم درآمد روزها و ماههای اولیه شما مشخص نیست و چه بسا چندین ماه موفق به بستن قرارداد نگردید، چهارم شما مجبور هستید زمانبندی کاری منعطفی داشته باشید، پنجم شما باید در حین معامله املاک رضایت مشتریان دو طرف یعنی هم خریدار و هم فروشنده را جلب نمائید و عدم موفقیت در این مهم برای شما دردسر ساز خواهد بود. در پایان یادآور می شود که شغل مشاور املاک شغل بزرگ و پیچیده ای است که در صورت آموزش مشاور املاک بطور اصولی و داشتن پشتکار و انگیزه می توانید در آن موفق شوید.


آموزش مشاور املاک: چگونه وارد شغل مشاور املاک شویم؟

چنانچه شما می خواهید به عنوان صاحب یک بنگاه مشاور املاک وارد این شغل شوید، در ابتدا می بایست مانند هر کسب و کار دیگر که دارای صنف می باشد جواز کسب تهیه نمائید. برای تهیه جواز کسب بطور کلی پنج مرحله وجود دارد شامل درخواست کتبی متقاضی، ثبت درخواست متقاضی، بازدید از محل توسط بازرس، بررسی درخواست در کمیته مربوطه و در نهایت اعلام نتیجه به متقاضی. از جمله مدارک مورد نیاز جهت ارائه درخواست می توان به عکس پرسنلی، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، اصل و کپی سند ملک و یا اجاره نامه، اصل و کپی پایان کار، گواهی عدم سوء پیشینه، فیش واریزی حق عضویت اتحادیه و خزانه داری کل، در صورت اجاره بودن ملک مدت زمان اجاره حداقل ۵ ساله بوده و متراژ ملک حداقل ۱۲ متر مربع مورد نیاز است. پس از دریافت مجوز کسب فرد متقاضی باید در دوره های آموزش مشاور املاک که از طرف اتحادیه مشاوران املاک جهت متقاضیان برگزار می گردد شرکت نماید. مدت دوره آموزش مشاور املاک حدود ۱۰ ساعت است و پس از دریافت گواهی اتمام دوره آموزش مشاور املاک، متقاضی می تواند کار خود را آغاز نماید.


هزینه های راه اندازی مشاور املاک

عمده هزینه راه اندازی مربوط به خرید و یا اجاره ملک بوده که بسته به متراژ و موقعیت مکانی متغیر است. دیگر اینکه هزینه مالیات بر اساس معاملات ثبت شده در سیستم جامع معاملات ملکی از شما کسر می گردد. هزینه های آب، برق و تلفن و … نیز باید در نظر گرفته شود. در خصوص استخدام کارشناس معاملات ملکی معمولا افراد استخدام شده حقوق ثابت ندارند و به صورت پورسانتی کار می کنند و از پورسانت دریافتی حق الزحمه خود را می گیرند.

اخبار مشــابه

دیدگاه و نظرات

نظر خود را وارد کنید

نقل و قول / پاسخ به :