چند نمونه از تسهیلات

  • تاریخ ارسال

    یکشنبه 12 آبان 1398
  • فرستنده

    مدیریت سیستم
  • شاخه بندی

    اطلاعیه ها
  • تعداد پسندها

    0
  • تعداد بازدید

    614
  • تعداد نظرات

    0

بهترین و پرمتقاضی‌ترین تسهیلات انفرادی از محل عقود مبادله‌ای، تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم است که سقف آن در حالت انفرادی است

تسهیلات جعاله

تسهیلات جعاله در تمام کشور تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سه شکل از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن، بدون سپرده و با سپرده قابل پرداخت است. مدت بازپرداخت هر سه شکل این تسهیلات ۵ ساله است اما با توجه به نرخ سودهای متفاوت، اقساط آنها با یکدیگر متفاوت است. به این ترتیب تسهیلات جعاله که از طریق سپرده‌گذاری در بانک مسکن پرداخت می‌شود، پایین‌ترین نرخ (۱۱ درصد) را دارد و در نتیجه اقساط آن به روش محاسبه «ساده» به معنای قسط ثابت در کل دوره بازپرداخت، ماهانه ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

تسهیلات اوراق مسکن

در مقابل تسهیلات پرداختی از محل اوراق مسکن، نرخ سود ۱۷/۵درصد دارد و اقساط آن در روش ساده ۵۰۲ هزار و ۴۰۰ تومان است. در صورتی که این تسهیلات به صورت بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق توسط شعبی که آمادگی پرداخت به این ترتیب را دارند، در اختیار متقاضیان قرار گیرد، نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط ۵۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.


تسهیلات ترکیبی

بانک مسکن نوعی از تسهیلات را به صورت ترکیبی شامل:

بدون سپرده و صندوق مسکن تا سقف ۴۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌کند.

تسهیلات از محل صندوق مسکن ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۱ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله با اقساط ماهانه ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ تومانی و تسهیلات بدون سپرده با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۵ ساله با اقساط ۳۹۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.                                                                     تسهیلات انفرادی عقود مبادله‌ای

بهترین و پرمتقاضی‌ترین تسهیلات انفرادی از محل عقود مبادله‌ای، تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم است که سقف آن در حالت انفرادی در تهران ۸۰ میلیون، در شهرهای بزرگ ۶۰ میلیون و در سایر مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله است. نرخ سود این تسهیلات در بافت‌های فرسوده ۸ درصد و در سایر مناطق شهری ۵ / ۹ درصد تعیین شده که احتمال کاهش آن در سال آتی نیز وجود دارد.

اقساط این نوع تسهیلات که از محل سپرده‌گذاری در صندوق یکم پرداخت می‌شود در تهران ۹۳۳ هزار تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۶۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و در سایر مناطق شهری ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در صورتی که این تسهیلات در بافت‌های فرسوده استفاده شود، اقساط آن قدری کاهش می‌یابد طوری که در تهران به ۸۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۶۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان و در سایر مناطق شهری به ۴۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد.

اخبار مشــابه

دیدگاه و نظرات

نظر خود را وارد کنید

نقل و قول / پاسخ به :