بهترین طبقه در خرید آپارتمان کدام طبقه است؟ بخش یک

  • تعداد پسندها

    0
  • تعداد بازدید

    549
  • تعداد نظرات

    0

همواره برای خریداران و اجاره‌کنندگان مسکن این دغدغه وجود دارد که بهترین باید طبقه برای سکونت کدام است؟

پاسخ به این سوال، به عوامل مختلفی بستگی دارد. تمام عوامل دخیل در انتخاب بهترین طبقه، بر اساس سایت‌پلان و همچنین ساختمان‌های همجوار دستخوش تغییر می‌شوند. توصیه می‌شود قبل از این‌که وارد ساختمان شوید و به بازدید واحد مورد نظرتان بروید، چرخی اطراف ساختمان بزنید. ارتفاع ساختمان‌های اطراف را بسنجید. عرض معبرهای هم‌مرز با ساختمان را در نظر بگیرید و چشم‌انداز هر کدام از جناحین ساختمان‌ را در ذهن خود بازنمایی کنید.
وقتی سایت‌پلان ساختمان را از نظر گذراندید به نکات زیر توجه کنید:

رفت و آمد و دسترسی
چیزی که واضح است آن است که دسترسی طبقه اول نسبت به تمام طبقات ساختمان بهتر است. این روزها تقریبا اکثر آپارتمان‌ها آسانسور دارند، اما هنوز می‌توان آپارتمان‌هایی را پیدا کرد که آسانسور ندارند. در این ساختمان‌ها زندگی در طبقات بالایی بسیار سخت است چون برای رسیدن به خانه‌تان باید پله‌های زیادی را بالا و پایین کنید. حتی اگر ساختمان آسانسور داشته باشد امکان خرابی آن وجود دارد و در زمانِ خرابی به خاطر استفاده از پله‌ها به کمرتان فشار زیادی وارد می‌شود.
اگر خانواده‌ای جوان باشید احتمالا مشکل چندانی با این موضوع نخواهید داشت. اما اگر سنی از شما گذشته و کمر و پاهایتان درد می‌کند یا اینکه یکی از اعضای خانواده‌ (مثلا پدربزرگ و مادربزرگ) مسن است، احتمالا انتخاب طبقات پایینی به خصوص طبقه‌ اول برایتان مناسب‌تر است.
در آپارتمانی که آسانسور ندارد، انتخاب طبقات پایین‌تر موجب سهولت بیشتر در رفت و آمد، مخصوصا برای افراد مسن می‌‏شود.
اگر آپارتمانی که می‌خواهید بخرید یا اجاره کنید، آسانسور ندارد و از طرفی شما اهل مراوده‌ زیاد با فامیل‌هایتان هستید با خرید یا اجاره طبقات بالا باید قیدِ مهمانی دادن به افراد مسن فامیل را بزنید.
نکته‌ بعدی در مورد دسترسی طبقات بالاتر این است که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله یا آتش‌سوزی اگر آپارتمان پلکان فرار اضطراری نداشته باشد افراد ساکن در این طبقات در خطر بیشتری قرار دارند. حتی اگر ساختمان به پلکان فرار مجهز باشد باز هم تخلیه‌ طبقات بالایی زمان بیشتری می‌برد.

  • شاخه بندی

اخبار مشــابه

دیدگاه و نظرات

نظر خود را وارد کنید

نقل و قول / پاسخ به :