امکانات و امتیازهای شهرک امام رضا

  • تعداد پسندها

    0
  • تعداد بازدید

    660
  • تعداد نظرات

    0

شهرک امام رضا از شیک ترین و مدرن ترین شهرک های کشور است که در غرب دریاچه چیتگر قرار دارد. شهرک امام رضا در قالب سه پهنه با 20هزار واحد در حال اجرا می باشد.

شهرک امام رضا که به نام شهرک چیتگر شناخته می شود یکی از شیک ترین و به روز ترین شهرک های کشور می باشد که در غرب دریاچه چیتگر قرار گرفته است. این شهرک در منطقه 22 تهران بوده و از پروژه های عظیم در حال ساخت می باشد که شرکت بنیان توسعه و عمران هادی مسئول اجرای آن می باشد. این شرکت در واقع وابسته به بنیاد تعاون ارتش می باشد و در قالب سه پهنه ی A و B و C با 20 هزار واحد مسکونی در حال ساخت می باشد. این شهرک در میان دو بزرگراه همت در شمال و حکیم در جنوب قرار گرفته و به آسانی به بزرگراه تهران کرج دسترسی دارد.

امکانات رفاهی و تفریحی نزدیک شهرک امام رضا

یکی از مهم ترین مزایای شهرک امام رضا یا چیتگر نزدیکی به مکان های تفریحی، رفاهی و پروژه های تجاری می باشد. باغ موزه گیاه شناسی در جنوب و آبشار تهران در شمال شرق این شهرک از مراکز تفریحی نزدیک به آن می باشد. در جنوب شرق زمین های چیتگر، دریاچه و پارک چیتگر که بزرگترین فضای سبز تهران می باشد قرار گرفته که از مکان های تفریحی نزدیک به شهرک بوده و باعث مطبوع بودن هوای منطقه نیز می شود. یکی از مزیت های مهم این شهرک مدرن قرار گرفتن پروژه بسیار بزرگ ایران مال که بزرگ ترین مرکز خرید در خاورمیانه به حساب می اید در جنوب شرق و قرار گرفتن شهربازی هزار و یک شهر به عنوان بزرگترین شهر بازی خاورمیانه در شمال شهرک می باشد. همچنین بیمارستان ها و مراکز درمانی و استگاه های آتش نشانی نیز در نزدیکی شهرک در دسترس می باشند. وجود 3 ایستگاه مترو نیز جزو امتیازات شهرک امام رضا به حساب می آید.

شهرک امام رضا

پهنه A-بوستان

پهنه A که آن را بوستان می نامند از 21 برج تشکیل شده و از نظر معماری و ساخت بسیار ایده آل و به روز می باشد. برج های این پهنه با رعایت استاندارد های شهرسازی، بر اساس آخرین علم روز دنیا طراحی شده اند. یکی از مزیت های مهم این پهنه قرار گرفتن آن در جنوب شرقی شهرک بوده که دارای شرایطی ایده آل از لحاظ موقعیت و فضای سبز اطراف می باشد. برج های پامچال و برج های ارکیده از بلوک های پهنه بوستان می باشند. این برج ها از نخستین برج های شهرک امام رضا بودند که به بهره برداری رسیدند. در ساخت این برج ها از جدیدترین تکنولوژی های معماری دنیا استفاده شده و شرایطی بی نظیر را برای سکونت در این شهرک به وجود آورده است.

شهرک امام رضا

پهنه B- سروستان

پهنه B یا سروستان که به آن برج های پروانه ای گفته می شود از نظر مکانی دارای موقعیت بسیار خوبی می باشد به گونه ای که از یک طرف به شهربازی هزار و یک شهر و از طرف دیگر به پارک جنگلی چیتگر و باغ ملی گیاه شناسی ویوی بسیار خوبی دارد. این مزایا و امتیازات منجر به بالا بودن قیمت در این پهنه شده است. طراحی این برج ها به گونه ای است که یک بال در سمت غرب و یک بال در سمت شرق دارند و به همین دلیل به آن ها برج های پروانه ای گفته می شود. علاوه بر طراحی زیبا و معماری به روز این پهنه که جذابیت فوق العاده ای به منطقه داده است، در ساخت برج ها از سازه های فلزی پیچ و مهره و از کناف در دیوارها استفاده شده که باعث کاهش وزن سازه و استحکام آن در برابر زلزله می شود. برج های پروانه ای دارای 30 طبقه بوده و دارای واحدهای 75 تا 400 متری می باشد.

شهرک امام رضا

پهنه C-نارنجستان

این پهنه شامل هشت برج 30 و 40 طبقه با واحدهای 75 تا 190 متری می باشد. برخلاف دو پهنه دیگر پهنه نارنجستان شهرک امام رضا بصورت علی الحساب بوده و قیمت نهایی آن بستگی به تورم در زمان تحویل دارد. این پهنه توسط چهار تعاونی ارتش در حال اجرا می باشد. برج های تعاونی مسکن پدافند هوایی خاتم الانبیا در کنار بلوار پژوهش قرار گرفته و دسترسی به برج ها را راحت کرده است. برج های تعاونی مسکن اداره مهندسی نزاجا به دلیل نور مناسب و ویوی زیبا و ابدی به طرف باغ ملی گیاه شناسی مورد استقبال قرار گرفته است. برج های تعاونی مسکن نیروی دریایی شامل مرتفع ترین برج منطقه میباشد. برج مرجان که به لوکس ترین برج شهرک و نگین درخشان چیتگر معروف است از دو برج به هم چسبیده تشکیل شده است. برج های تعاونی مسکن نیروی هوایی نیز دارای ویوی جذاب به سمت پارک جنگلی و باغ ملی گیاه شناسی بوده و ویوی زیباتری در مقایسه با برج مرجان دارند.

شهرک امام رضا

مصالح مورد استفاده در شهرک امام رضا

در ساخت برج های شهرک امام رضا حداکثر استفاده از نور و تهویه طبیعی شده است و مصالح استفاده شده در دیوارها و پنجره ها دارای عایق حرارتی و برودتی می باشند که از هزینه های هنگام بهره برداری را بسیار کاهش می دهد. اسکلت برج های این شهرک از نوع فلزی با اتصالات پیچ و مهره بوده و از بهترین مصالح در ساخت این شهرک استفاده شده است.

 

اخبار مشــابه

دیدگاه و نظرات

نظر خود را وارد کنید

نقل و قول / پاسخ به :