بعضی اصطلاحات حقوقی که در خرید، فروش اجاره بخش یک

  • تاریخ ارسال

    یکشنبه 12 آبان 1398
  • فرستنده

    مدیریت سیستم
  • شاخه بندی

    اطلاعیه ها
  • تعداد پسندها

    0
  • تعداد بازدید

    1087
  • تعداد نظرات

    0

در قانون ثبت به ملکی اطلاق می شود که در موقع پلاک کوبی در ثبت عمومی در دفتر توزیع اظهار نامه به نام اشخاص معرفی گردیده

ملک مجهول المالک
 در قانون ثبت به ملکی اطلاق می شود که در موقع پلاک کوبی در ثبت عمومی در دفتر توزیع اظهار نامه به نام اشخاص معرفی گردیده ولی تا کنون از طرف مالک و یا قائم مقام قانونی وی در خواست ثبت آن به عمل نیامده باشد و متصرفین اینگونه آموزش خرید و فروش املاکمی توانند باتوجه به دفاتر توزیع اظهار نامه که در ادارات ثبت موجود می باشد همچنین مدارک عادی خریداری نسبت به درخواست ثبت آنها اقدام نمایند .
اجاره 
قراردادی است که بر اساس آن یک طرف معامله به نام مؤجر بخشی از مال یا دارایی خود را در ازای دریافت اجاره بها از طرف دیگر به نام مستأجر، در اختیار او قرار می‌دهد. اگرچه اجاره‌ بیشتر در بازار مسکن کاربرد دارد، اما اختصاصی به آن ندارد و برای اموال منقول مانند خودرو نیز به کار می‌رود. اگر شخصی به جای مسکن یا خودرو، نیروی کار خود را در اختیار دیگری قرار دهد و در مقابل آن اجرت دریافت کند، به او اجیر و به شخص اجاره‌کننده،مستأجر می‌گویند.                                 آگهی نوبتی
پس از قبول ثبت ملکی مجهول المالک به منظور جلو گیری از تضییع حقوق افراد حقیقی یا حقوقی شماره و مشخصات ملکی چهار نوبت در سال ( اول مرداد ماه – اول آبان ماه – اول بهمن ماه و اول اردیبهشت ماه سال بعد ) برای اطلاع عموم آگهی می شود . اشخاصی که برای خود حقی قائل هستند تا ۹۰ روز پس از انتشار آگهی نوبتی اعتراض خود را به اداره ثبت محل تسلیم نماید و تا یک ماه پس از تسلیم اعتراض نیز در دادگاه صالحه اقامه دعوی نماید .
 

آگهی تحدید حدود
املاک پس از آگهی نوبتی به منظور تثبیت حدود آگهی می شوند چنانچه ملکی مجاور و یا صاحبان حقوق ارتفاقی ( حقوقی که املاک دیگر به ملک مورد تحدید حدود دارد مانند حق عبور , آبچک و باز کردن درب و پنجره ) داشته باشند ، می توانند از تاریخ تنظیم صورت جلسه تحدید حدود به مدت سی روز اعتراص خود را به اداره ثبت محل تسلیم نماید و پس از آن نیز ظرف مدت یک ماه در دادگاه صالحه اقامه دعوی نماید .

  • شاخه بندی

اخبار مشــابه

دیدگاه و نظرات

نظر خود را وارد کنید

نقل و قول / پاسخ به :